Uwaga! Naciągacze na Karłowicach i Różance podszywają się pod pracowników PGNiG! Chcą zmieniać dostawców gazu…

W ostatnich dniach w naszej dzielnicy pojawili się osobnicy twierdzący, że są przedstawicielami nowej spółki powiązanej z PGNiG, lub wręcz przedstawicielami działu spółki, która zajmuje się hurtowymi odbiorcami gazu.
Działanie takie to próby nakłaniania mieszkańców do zawierania umów z nowym dostawcą gazu!
dostawca gazuIch działanie polega na tym, że proszą o pokazanie ostatniej faktury i obiecują, że jeżeli mamy taryfę W-3, to należą się nam znacznie niższe, hurtowe ceny gazu. Informują, że oddział PGNiG zajmujący się klientami detalicznymi ukrywa tę informację, od ponad 2 lat, ponieważ nie chcą stracić zysków. Osoby te, próbują wymusić natychmiastowe podpisanie zlecenia zmiany taryfy twierdząc, że albo teraz złożymy wniosek na zmianę ceny albo nie będziemy mieć już więcej takiej okazji ponieważ, będziemy musieli udać się osobiście do Warszawy, bo tylko tak możemy skorzystać z tej promocji.
Przekazywana informacja jest manipulacją mającą wymusić zmianę dostawcy gazu. Często, tego typu praktyki doprowadzają do tego, że osoby oszukane muszą płacić równolegle dwa rachunki!
Wg informacji jakie uzyskaliśmy na infolinii PGNiG – OSOBY TE NIE SĄ PRZEDSTAWICIELAMI PGNiG.
PGNiG informuje, że ich pracownicy nie odwiedzają klientów w domach celem podpisywania  dokumentów.

 

Pamiętaj, że:
  • Umowy na dostawę gazu ziemnego podpisujemy wyłącznie w placówkach firmy.
  • Pracownicy PGNiG Obrót Detaliczny nie odwiedzają klientów w domach.
  • Żadna firma zewnętrzna nie prowadzi sprzedaży w imieniu PGNiG Obrót Detaliczny i nie ma uprawnień do reprezentowania jej interesów.
  • Wszelkie próby zastraszania i zmuszania do podpisania umowy uderzają w Twoją wolność konsumencką.
  • Zmiany organizacyjne i zmiany jednostek rozliczeniowych nie wymuszają konieczności podpisywania nowych umów i aneksów do umów.
Jeżeli jednak zdarzyła się taka sytuacja i podpisałeś umowę poza lokalem przedsiębiorstwa pamiętaj, że zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie praw konsumentów, możesz od niej odstąpić w terminie 14 dni od jej zawarcia.
Nie bądź bierny – reaguj.
Legitymuj i zgłaszaj do nas wszelkie nieprawidłowości. Poinformuj PGNiG o sytuacjach, w których osoba odwiedzająca Cię w domu i powołująca się na PGNiG i będzie sugerowała Ci podpisanie nowej umowy sprzedaży paliwa gazowego.
Akwizytorów odstraszysz poprzez propozycję weryfikacji ich tożsamości za pośrednictwem infolinii PGNiG:
801 809 900 – z telefonu stacjonarnego *
32 737 88 88 – z telefonu komórkowego **
Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godz. 7:00-19:00
* Opłata jak za jednostkę taryfikacyjną połączenia lokalnego
** Całkowity koszt połączenia ponosi dzwoniący
Tego typu praktyki dotyczą również dostawców energii elektrycznej.